onsdag 1 april 2009

Jag ska måla hela världen....



Som ni vet så är jag så svag för keramik, älskar det verkligen min stora dröm är att själv kunna göra det... Har samlat på mig lite genom åren. Men något som nyligen fått flytta hem till oss är två te muggar från Västergården, hittade dem till 30% hos en butik i min närhet.Har tidigare från bultande hjärta & tycker att de passar bra i hop. På muggen står det Vänskap, kul att ta fram när man vill bjuda sina vänner på lite mys i vårsolen.Här hemma smälter snön för fullt, inte en dag för sent.
Lovade att jag skulle visa mitt senaste projekt...

Ser ni! Äntligen har jag tagit tag i bänkskivorna, det blev en otrolig skillnad för helheten i köket tycker jag i allafall. Har målat med vit golvfärg vattenburen för att få en blankare & hårdare yta som tål lite. Nej nu måste vi springa iväg & hämta lillstrumpa på dagis. Ha det gott så länge & tack gulliga underbara ni som tittar in & för alla kommentarer...

Y KRaMaR FRåN MiG Y

21 kommentarer:

Sanna sa...

Vilka fina muggar!Sådana skulle jag också gärna dricka te ur!:)Vilket härligt kök du har!Det ser så fint ut.

Ha en bra dag!
kram

Cilla sa...

Vilket trevligt fynd du gjort med muggarna.. Tycker det är så trevligt med lite text ;=)Bänkskivan belv super bra..
Ha det bäst..
Kram Cilla

Hanna sa...

Ni har ett vackert kök :)Lampor är så snygga.

In my house sa...

Ååååå, vilka fina å mysiga foton!!!! såg så somriga ut,,, idag skiner solen och näsan hade blivit fräknig om man slog sig ner i solen!!!! mysigt!

Ha de gottit kraaaaaaam j

Vit som snö sa...

Kul att hitta till din fina blogg. Vackra quiltar, vackert kök...
O Sune var gullig förstås. Hos oss bor Klara sedan förra helgen, just nu naken o väntar på ny klänning o mammelucker!
Kram Cilla

Det vita dårhuset sa...

Fytti katta vilken skillnad med vita bänkskivor! Snyggt =)!
Glöm nu inte Grey!
Kramen

Lantligt i stan sa...

Så fina bänkskivorna blev! Var det i bok innan? Vi har också sådana, blev ju jättesugen att måla om som du gjort!
Kram Anki

Anna sa...

Jag är också förälskad i keramiken från Västergården. Jag hoppas att det paket som jag beställt, med innehåll därifrån snart dyker upp!

Härligt vitt kök!

Kram Anna

mylovelygrandma sa...

Hejsan! vilket vackert kök du visar! och så gulliga muggar:) ha en fin kväll!! //josefin

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina muggar. Ser så mysigt ut i ditt kök.

Kramar Ullis

kardemumma sa...

Fy bubblan vilka fina bilder du visar!
Allt är fint,så himla fint!
KOmmer snart tillbaka.
Kramar C

Johanna sa...

Inspirerande bilder! Så fint det blev.

VITA NYANSER sa...

Det blev ju jättefint med bänkskivan!!! Jättefina koppar oxå, så fin bild!

Ha det bra!
Kram L-L

Bygatan sa...

Superfint!

Västergården gör så fina saker, rejäla och tidlösa.

Har tänkt åka neröver snart, nästa vecka kanske?

kram Lena

Villa Carl Larsson sa...

Å hej å hå vilken mysig blogg du har. Så vacker och vit som så mycket annat i ditt hem verkar det som.

Ha det fint. Kram Josefin

Mjuka sa...

Har också mycket av bultande hjärta, som är så fint, gillar kärleksmuggarna, är lite sugen på att beställa dem.
Fint när du målade bänkskivan, var det träskiva innan eller ???
kramar Malin

Annas hjärtan sa...

Kikar tillbaka och säger hej! Som jag sa igår så gillar jag din blogg :-) Måste bara fråga var du köpt de härliga grejerna som ser ut som "staket", har sett dem på flera ställen. Jag har två blomlådor i samma stuk från Sia som jag köpte för säkert 5 år sedan, älskar dem, men har inte satt upp dem än... Och sen så blir jag förstås nyfiken på var du fyndat västergårdenporslin? Jag har lite Bultande hjärtan jag med men skulle gärna köpa lite mer.

Må så gott! Kram från Anna

mig & alice sa...

Hej gumman.

Åhh, vad fint det blev!!
Nu ska vi se om jag kan börja bearbeta Janne mot samma mål ;-).

Jag försökte dock febrilt leta efter en äldre bild på bänken hur den såg ut innan men lyckades inte hitta någon?
Skulle varit roligt att sett en före och efterbild :-).

Önskar dig en härlig helg vännen.
Kraam
Melinda

Tanja sa...

for noen flotte kopper, og benken ble kjempefin. Utrolig flotte de lampene du har på kjøkkenet

oskarboman sa...

Hej ! Måste bara fråga hur bänkskiva är nu . Hur håller färgen ? Står i valet å kvalet om vax eller golvfärg . Med vänlig hälsning, Herr Wernram

Unknown sa...

Hej, vi ska snart fixa bänkskivor till vår sommarstuga och det vore roligt att måla dem. Dina blev jättefina! Vad var det för skiva du målade?