onsdag 4 februari 2009

Farmors Äppelkaka...


Här hemma är vi fortfarande sjuka, det har nu blivit min tur också, i en vecka har det hållit i sig. Men idag så tog jag & bakade till J kom hem för att äta. Lite mys behöver man trots influensa...
Fick vita tulpaner & Drömhem & Trädgård att njuta av. Tänkte ge er receptet till Farmors Äppelkaka & lovar att ni får njuta till en riktigt god kaka...
.

Farmors Äppelkaka 175c 40min
1 1/2 dl Socker
2 st ägg
1 1/2 dl vetemjöl
Vispa ägg & socker riktigt pösigt, tillsätt sedan mjölet.
Häll i en smord 2 l form.
Skär äppelskivor som blandas med socker & kanel.
Lägg dem dekorativt uppe på kakan, sen hyvlas margarin över kakan &
avsluta med lite socker & kanel.

Hoppas att vi snart är friska så att jag får ut & titta hos er, känns som att det var länge sen jag fick krypa upp i soffan & se allt fint ni gjort. Tack för kommentarerna om skåpet.
.
YKRaMaR FRåN MiGY

10 kommentarer:

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Va trist att flunsan aldrig ger sig. Själv har jag klarat mig men sambon är fortfarande lite krasslig med elak hosta.

Mmm låter gott med äppelkaka =)

Krya på er!
Kraam från Benita

Malin - I min trädgård sa...

Du den där kakan var farlig! Jag var ju tvungen att baka den igår när jag såg ditt recept.

Jag har en liten utmaning till dig på min blogg!
http://hwitavillansvackra.blogspot.com/

Kram M

Bygatan sa...

Den såg smarrig ut. Så fint du dukat, jättefina bilder!!

Ska prova någon dag.
Ha det så bra, kram Lena

Marits vita skrin sa...

Hej tjejen, hur mår du. Jag börjar oxå känna mig hängig idag.
Tack för ett gott recept. Hur tusan orkar du baka när du är sjuk, krutgumma.

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Det rä ju inte kul att vara sjuk. Hoppas verkligen att ni blir pigga snart. Ser ju jättegott ut.

Kramar Ullis

mig & alice sa...

RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR inte skåpet Maria!!!!
Det är ju såååå himla vackert som det är!!! Snääällla!!!!!

Kolla in till mig nu vad man kan göra med ett skåp :-)...Fast det såg du nog när du var in en snabbis härom dagen :-)...fast det är ju dumt att göra ett dockskåp av det vackra skåpet :-).
Kika in till mig som sagt var....så får du se vad jag fått hem, hihihi.
Kraam
Och krya på er...
Melinda
p.s. Fyyyy F-N vilket vackert hem ni har!!
Puss.

Helena sa...

Jobbigt att vara sjuk, men du är inte ensam (dålig tröst)! Alla är sjuka, min dotter har legat hela veckan och sonen veckan innan...
krya på dig/ Helena

Minne sa...

Hoppas du och hela familjen kryar på er. Massor att härliga bilder att inspireras av. Jag samlar också på gamla ramar och tänkte snart göra ett inlägg och visa några. Ha en skön helg.

Tess på Tilda och Mamma sa...

Wow vilka härliga bilder du bjuder på, vitt och ljust. Här är det snökaos och jag har vårkänslor hur hör det ihop... Hoppas ni kryar på er i helgen så ni blir friska.
Kramis Tess

mig & alice sa...

Hej gumman.
Hoppas verkligen, verkligen att ni är på bättringsvägen snart. Fy tjohalia för alla bacillusker!!
Tänker på er.
Kraam
Melinda