söndag 8 mars 2009

Ledig...

I går bar det i väg, jag & Marit... Vilken underbar dag. Vi besökte Uthuset där vi mötes av en helt underbar & ödmjuk Helena Skarp som har butiken. Jag blev bokstavligen kär i allt hon har i sin butik, eftertänkt & väl utvalda, bara så vackra saker...
Den högra korgen uppe på skåpet är en av sakerna som fick följa med hem. Den tillverkas av helt återanvänt material Perfekt att gömma sånt som man helst inte vill ha framme men måste... Tänkte att den får nog även följa med på en & annan picknik i sommar.

Sen var vi även till den fina gårdsbutiken Ett hus i Vitt & till IKEA för lite mer tråkiga saker men ack så nödvändiga för att tvättstugan ska fungera. Lite vita korgar till förvaring i Hannas skåp & konsoler till hylla i Hugos rum. Måste säga att det var så lyxigt att få åka iväg helt själv utan barn, både jag & Marit behövde det. Sååå trevligt & så mycket pladder blev det. Jag tror vi prata i ett, det var liksom ingen som avbröt oss...
Eftersom vi var barnfria på kvällen med så fick jag så mycket gjort, sydde t ex en draperi av ett gammalt lakan målade ett bord som ska få fungera som ett litet skivbord åt Hanna.
Nej nu måste jag göra ett sista ryck innan mamma & pappa kommer med barnen.
Blir så glad över alla snälla kommentarer om kronan & rummet, TACK, TACK, TACK... Det blev lite mer bilder där ifrån idag med, men en annan vinkel. Nästa gång tänkte jag visa Hugos rum igen för jag har flyttat om lite, se vad ni tycker, måste ha lite hjälp tror jag.
Ha nu en superskön söndag...



Y KRaMaR FRåN MiG Y

10 kommentarer:

Loppis Lycka sa...

Vilka underbara bilder. Ett sånt fint ljus i dem. Ha en skön söndag.
Kram josefine

Anonym sa...

Vem har givit dig alla dessa pengar för att köpa dina fina saker ? å så fint, Hi, Hi, Hi

Bygatan sa...

Låter som en härlig dag! Korgen var verkligen jättefin...jag var också till Gävle men bara till Ikea på snabbvisit.

Får väl ta en sväng när mannen inte är med...

Kram Lena

Kullan Pullan sa...

Vad kul med lite shopping! Helenas butik skulle man gärna vilja besöka.
Kram Paula

Marie sa...

Låter som du och Marit hade en riktig toppendag! Superfina bilder och vilken snygg korg du köpte!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbart att få komma iväg så där. Är också sugen att åka åt det hållet och shoppa. Däremot så är ju inte maken så sugen på sådana resor.

Ha en bra vecka!
kramar Ullis

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Vilka underbara bilder på helt bedårande saker i er urfina hemmiljö!!! Korgen var jättefin & jag gillar verkligen din känsla för detaljer OCH helhet. Underbart! Älskar att kika in här på din blogg & jag är såå glad att jag hittade den!

Kram Jes ♥

Anonym sa...

Tack för titten i din jättefina blogg! =)

Må så gott!

Sara

Bygatan sa...

Hej!

V 12 låter bra, hör av dig innan så kanske jag är ledig för en fika:-)

Kram Lena

Myrrabutiken sa...

låter som en dag i min smak, hi hi!
Vilket fint överdrag du har till fåtöljen ovan, har du sytt det själv?kram Jenny