torsdag 5 november 2009

Ljus i mörkare tider...


Här hemma är Hanna sjuk igen...
Joakim har varit hemma med henne sen i måndags & idag tog jag med henne till läkaren. Blir så orolig eftersom hon varit dålig från & till så länge nu. Man känner lite mer oro oxå nu när influensan verkar slå hårdare mot de små... Men enligt läkaren så har hon inte den i allafall, så det känns skönt.
Tycker det är svårt det där med vaccinet, blir inte klok på hur man ska göra med de små. Ska man eller ska man inte, sen verkar det inte som att vi i vår kommun kommer att erbjudas förrän efter nyår...
I dag så har i allafall den första snön kommit, inte mycket men lite grann. Det är så himla mysigt & då blev jag otroligt sugen på att pyssla lite. Får se om det blir lite tid över i morgon, om Hanna sover en stund efter lunch...
Nej, nu är det dags att börja med middagen. Sen ska jag tända mina favorit ljusstakar & krypa upp i soffan. De kommer från underbar Norrgården i Falun.
Hoppas även på att snön får ligga kvar så att vi kanske får leka i den i helgen om Lillstrumpa mår bättre...


Y KRaMaR FRåN MiG Y

12 kommentarer:

Lisa med hem sa...

Fina ljusstakar. Norrgården,den butiken har jag missat. Var ligger den? Kram från oss

VITA NYANSER sa...

Underbara bilder som vanligt!!! Så stilrena och fina. Förstår att du njuter av ljusstakarna, de är jättefina! Hoppas hon kryar på sig den lilla! Här har mina tjejer fått vaccin i veckan och på jobbet, på skolan tog barnen det idag. Här har nästan alla valt att ta den, men visst har man haft sina tvivel!

Kram L-L

Anonym sa...

Tjena bruden!

Längesen jag var in och kikade på din fina blogg. Mysiga bilder som alltid. Stackars lillskruttan då. Och jobbigt för dej oxå såklart. Gör ont i hjärtat när ens små älsklingar är sjuka. Hoppas hon kryar på sig snabbt så ni kan gå ut i snön och busa. Jag håller med om att det är svårt att ta ställning till vaccinet.. Kramar i massor från Carro R

Anna sa...

Vilka underbara ljusstakar!

Här hos oss är det också skruttigt!
Krya på er!
Kram ANna

Det vita dårhuset sa...

Heej gumman!
Underbara bilder.......IGEN :o)
Nu får du allt ta och komma ett kvarter bort och visa hur du gör !!!!

Både Paloma och Nicodemus ska ta sprutan nästa vecka. Jag tvekar inte en sekund !!!

Tänk dig själv om de små skulle få svininfluensa.....Och nu som det har 3 dubblats i Sverige på kort tid med grisen.. Nää du. Då tar jag hellre några biverkningar än att förlora mitt barn.

Om det nu finns några farliga biverkningar :o/

Bra att stumpan inte hade influensa i alla fall. Fast inte är det roligt när dom hostar stackarna. Hoppas hon kryar på sig!

Många kramar Erika

Kalkstenssommar sa...

Hej!
Vilken underbar blogg du har! Usch, tråkigt med lilltjejen, hoppas hon kryar på sig snart!

Önskar dig en skön helg m familjen!

L

Malmkakan sa...

Va tråkigt att lilltjejen är sjuk.
Det där med influensavaccinet är inte ett lätt beslut. Men ju närmre man kommer till att behöva fatta beslutet så känns det som att det väger tyngre att faktiskt ge dem sprutan. Skulle aldrig förlåta sig själv om de skulle åka på influensan och blir allvarligt sjuka...

Nåväl...jättevackra bilder. Ljusstakarna är supersnygga. Gillar svart mot allt ljust...

Kram, Cecilia

Bralliz sa...

Super snygga ljusstakar!

kraam alice ♥

Olivia sa...

Hoppas att hon kryar på sig snart då! ♥

jätte mysiga ljusstakar du har :) Avundsjukan kryper mot mig nu..

Kraam Olivia ♥

exklusivvardag sa...

Vill välkomna er till min nylancerade webshop nu inför julen! www.exklusivvardag.se /kram Linda

Kullan Pullan sa...

Norrgården har verkligen så himla fina saker, man vill ha allt.
Hoppas hälsan blivit bättre nu.
Kram Paula

Kära Hem sa...

Kul att hitta till din fina blogg! Jättefina foton.

Hoppas att ni blir bättre snart! Hos oss är det bara minstingen som har fått sprutan - vill att de andra två får så fort som möjligt. Vi vuxna i Falun ska visst få vänta till 8 december eller nåt... Men det är många rykten också så jag vet inte.

Ha det så bra!

/Anna