måndag 8 december 2008

Maileg Pynt...

I går var det julmarknad här i byn. Ni kan tänka er vad det var mysigt nu när snön ligger tungt på träden. I allafall har det skapat en liten förälskelse för vår Hanna. Hon fick möta tomten, tomten som hon var jätte rädd för förra julen. I dag var tomten det ända hon pratade om när vi var ute... Så kul.


Jag älskar Maileg som så många andra,har plockat fram det å längtar efter att få hänga det i granen...Så himla fina färger & tyger på allt de gör. Jag gjorde ett hjärta för två år sen, som nu har blivit ett julpynt som får hänga i köket. I år har det nästan inte blivit nå pyssel... Tiden bara springer iväg.


Hoppas att julen får vara fortsatt vitt nu så barnen får vara ute & busa i snön. Måste tillägga att allt blir så mycket roligare & vackrare med lite snö... Eller hur. Nej nu är det läggdags.
YKRAMY

4 kommentarer:

Marits vita skrin sa...

Jätte vackra bilder vännen.
Va, har jag missat julmarknaden i byn.
Varför har du inte sagt nåt;)Typiskt....

Ullis/Leva på landet sa...

Det är ju jätte härligt med snön. Till och med mina killar som är lite större gillar den. Så kul att du funderar på att åka till Berg. Javisst ligger det på vägen till Rönnäs. Vilket håll kommer du från? Går ju också att åka från Insjön genom Rönnäs och sedan till Berg. Var där med några arbetskamrater i helgen som var. Vi skulle ha lite presenter.

Kramar Ullis

Anonym sa...

Så fina bilder du visar! Gillar din blogg!Blir alltid lika glad av att titta in här!

Kram!

Smultronstället sa...

ÅÅÅ vikket fint hjärta med vingar å pärlor :-) Jag har massor av pyssel som jag skulle vilja göra men det har liksom fastnat i hjärnan, blir nästan stressad av att inte hinna med det jag vill, men men, jobbar man heltid och har fullt upp på kvällarna med skjutsning hit och dit så får jag lov att inse att det inte blir så mycket som jag skulle vilja...


Ha det gott
Kram M