söndag 21 december 2008

Sista julpyntningen...

Det kom hem en underbar gran till oss. Klockan 23.45 fick vi den på plats. Ni må tro att jag var populär när jag sa att den stora ca 2,5 m granen skulle in nu. Jag ställde mig i dörr öppningen med en zinkhink, en plasthink & 4 vedträn. J frågade mig om det var genomtänkt det här... Ja sa jag allt går om man vill, Nu står den där i allafall & vi är alla nöjda.

Kunde jag skulle vilja spara den & ha den varje år. Har aldrig haft en kungsgran förut, barren är mjuka så det går kanon att pynta. När jag satte kulor i våran silvergran ute hade jag stickhål på hela händerna & en vanlig gran är inte så snäll den heller. Tyvärr var det för mörkt att fota på kvällen & igår hade J kameran med sig & idag har vi varit borta... Men i morgon får den stå i fokus. Ha en fortsatt trevlig 4 advent.

YKramar...

6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Väntar med spänning på bilder av er gran. Fina bilder du visar. Ditt paket är postat. Hoppas verkligen att det hinner fram till jul.

Ha en bra fjärde advent!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej hej! Håller med Ullis. Vill verkligen se granen!!
Fina kransar=)
Kramis Erika

Smultronstället sa...

Heej
Vill önska dig och din familj en skön jul:-)

Kram M

Beas sa...

Hej...jag tror inte jag kikat in till dig tidigare. Jag kan bara hålla med om att Kungsgranen är överlägsen. Den barrar nästan ingenting heller...helt makalöst!
Det blir en sådan här hemma också, maken och sonen ska åka och hämta en om en stund.

Du ser ut att ha kommit en bra bit med julpyntet. Jag har en bit kvar, så nu blir det till att resa sig upp och ta itu med resten.

Ha en riktigt God Jul!
Bea

Marie sa...

Hejsan!

Vill önska dig och din familj en riktigt God Jul!
Kram Marie

Ps. Julkorten på barnen är superfina!!!!

Ullis/Leva på landet sa...

Vill önska dig

♥♥♥ GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ♥♥♥
KRAMAR ULLIS